Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

dinsdag 10 november 2009

Ville Morgon en Beaujelais Nouveau 2009.

Inmiddels is het avond en een prachtige maanloze sterrenhemel heeft zich boven mij ontrold terwijl de temperatuur tot onfranse waarde aan het dalen is. Zoals ik gisteren al vermoed had, kwam ik, nadat ik vertrokken was en een stuk hoger kwam, besneeuwde weilanden en wegen tegen. De "partij" verliep vandaag wel erg boeiend, ook toen ik de Zwitserse grens passeerde, de lading afleverde in Le Chaux de Fonds en vervolgens door het fraaie landschap terugkeerde naar Frankrijk. Daarna via Morteau langs de Doubs gereden naar Pontalier, even daarvoor een lekker stuk kaas gehaald voor de wijnproeverij en vervolgens naar Champagnole, een zeer fraai stuk Frankrijk dat tamelijk onbekend is, en daarna gekoeteld naar Lons le Saunier waar de fabriek van La Vache qui rire staat. Even voor Lons werd de omgeving sneeuwvrij. Daarne nog even doorgegaan via Bourg en Bresse naar Belleville en, om precies te zijn even naast Belleville in Saint Jean d'Ardieres halt gehouden en alvast de Beaujelais Nouveau in de achterbak gezet. Ik schreef het hiervoren al eens en heb een maand geleden van de wijnboer en boerin zelfs een filmpje gemaakt die u nog terug kunt zien. Morgen een rijverbod in verband met een feestdag, maar niet getreurd, de wijnboer heeft mij een citroentje ter beschikking gesteld waar ik morgen mee naar Lyon naar ome Leo, mijn ex-werkgever ga. Vanavond trouwens nog even in de wijnkelder van Marcel te Morgon geweest en daar even van de overheerlijke pas geperste en tot wijn geworden druivensap gesmikkeld. Jawel, u kunt en mag best jaloers op mij zijn. Daar geef ik niets om.

Aldus schreef ome Willem.
---