Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

donderdag 12 november 2009

Paris, Rungis, novembre 12, 2009 (A.C).

Gisteren, zo,n wachtdag. Het leek er veel op dat mijn tegenstander heel lang over een zet zat na te denken, voor zover we mijn werk met een van mijn vele vrije tijdsbestedingen willen vergelijken. Inmiddels loop je in zo'n situatie de zaal op en neer, kijkt bij andere (schaak)borden hoe het anderen vergaat, haalt een kopje koffie etc. etc. Zoiets was het gisteren, en daarom vandaag een lastige dag, alsof de tegenzet na het lange denken zeer goed was. Na eerst in Decize een adresje te hebben opgehaald naar Sury en Veaux gereden dat in de buurt van Sancerre ligt waar erg dure voornamelijk witte wijn van de Sauvignondruif vandaan komt. Ook een weinig rood van de Pinot Noir, maar andere druiven zul je er niet vinden. Daarna over Pithiviers, een stadje met een onwijze spitse kerktoren naar Nanterre, een buitenwijk van Parijs, gereden en ook aldaar weer wat spul opgehaald waarna ik van Parijs-west naar Parijs-oost zou moeten hetgeen verschrikkelijk veel tijd kostte. Vanwege het rijurenlimiet de kar maar op Rungis, de markthallen van Parijs neergezet. Daar sta je veilig en er is parkeerplek en een dertigtal eetgelegenheden (heeft u meteen een indruk hoe groot het hier is) die daar tot je beschikking staan. Morgen weer verder naar Charley. Charley? Ja, Charley sur Marne, een dorpje op een slordige tachtig kilometer westwaarts van Parijs. Ergo, het is een lastige partij aan het worden.

Aldus schreef ome Willem.
---