Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

woensdag 11 november 2009

Elfde van de elfde, 2009 (N.C).

Vandaag werd hier niet eens het einde, maar de wapenstilstand van de eerste wereldoorlog herdacht, de oorlog die ten einde kwam niet zozeer door wapengekletter, maar door een ernstige griepepidemie die meer doden vroeg dan de slagvelden in vier jaar tijd. Inmiddels ben ik weer bij mijn voertuig teruggekeerd terwijl hij, het voertuig dus, de hele dag tussen de druivenstruiken heeft staan grazen. Een zotte vertoning, die rijverboden op feestdagen: terwijl de wegen vanaf gisteravond 22.00 uur er eenzaam en verlaten bij liggen en ik ook vandaag op een doodstil en uitgestorven stuk snelweg richting Lyon reed, een stuk waar normaal altijd een file staat, mag het vrachtverkeer niet rijden, maar wordt wel weer gedwongen om morgenvroeg op dezelfde plek met het forenzenverkeer mee in de rij te staan. Een totaal averechts werkende maatregel dus. Nu heb ik dan de mazzel op goede voet te staan met een aardige wijnboer waarvan ik een personenvoertuig kon lenen, maar de meeste jongens staan zich op zo'n dag stierlijk te vervelen, ook al omdat je met je voertuig bijna nergens mag komen en parkeren en dus bent aangewezen op die plekken waar niets te beleven valt. Maar goed, met het karretje vanmorgen naar ome Leo in Franceville, een buitenwijk van Lyon, gegaan en daar getracht alle wereldproblemen in een paar uur op te lossen, een overheerlijke maaltijd, opgediend door vrouw Dondie Hendriks, naar binnen gewerkt, een rondje met de hond gewandeld en toen we inzagen dat niet alle problemen voor een oplossing vatbaar waren, in het voertuigje gestapt en Lyon in gereden, daar wat rondgekuierd en vervolgens weer naar mijn ex-werkgever gegaan en daar een heerlijke goulashsoep, gemaakt door de vrouw des huizes, verorberd waarna ik weer in het citroentje klom en naar mijn oude trouwe DAFje terugkeerde die braaf in het weiland stond te wachten. Ik ga maar weer eens even naar de radio luisteren. Wellicht dat zich inmiddels een nieuw probleem heeft aangediend waar ik het de volgende keer met ome Leo over kan hebben.

Aldus schreef ome Willem.
---