Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

donderdag 19 november 2009

Door de Morvan.

Na een frisse nacht de reis voortgezet en nog in het donker door Bagnols en Montelimar heengegaan en toen een lekker kopje franse koffie, un petit cafe, genuttigd en toen uiteindelijk de zon aan de kim verscheen de voetjes weer op de trappers gezet en koers gezet tot voorbij Lyon, om precies te zijn naar Puligny Montracet, even onder Beaune in Bourgondië, waar een zeer dichte mist hing, en aldaar weer wat lading opgepikt. Daarna, en ik was toen al aardig aan de vracht, nog naar een laatste adres vertrokken waardoor ik door de Morvan, een prachtig mooi tamelijk onbekend heuvelachtig natuurgebied, kwam. Vanuit Puligny eerst richting Autun en bij het stijgen verdween de mist en lag er een landschap voor mij in de zon te baden. Na Autun via Chateau-Chinon, dat midden ik de Morvan ligt, naar wederom, gelijk vorige week, Sancerre, terwijl ik onderweg er naar toe de beer heel toepasselijk vond klinken bij het verlaten heuvellandschap, de beer, symphonie 82 in c-dur van Joseph Haydn. Vlak voordat ik bij mijn laatste adres aankwam ontving ik een meeltje van het thuisfront met als inhoud dat de firma Clairant het niet zo prettig vond dat ik de wantoestand in een filmpje aan de kaak had gesteld. Elders op dit log kunt u daar nog even naar kijken, (geschiedenis begin november of eind oktober) hoelang weet ik niet, want in het "vrije" europa komt ook dit soort vrijheid meer en meer onder druk te staan.
Zou er ooit een dag komen dat men mij het schrijven op dit log gaat verbieden? Dan ga ik meteen de illegaliteit in!

Aldus schreef ome Willem.
---