Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

zondag 1 november 2009

De afloop en de toets.

Na Praha(hahaha) achter ons te hebben gelaten en de volgende dag langs (Hahahaha)hannover kwamen na ons nachtje in Magdeburg loste ik in Amersfoort een deel der lading en de ukkepuk zodat ik alleen verder ging naar Amsterdam waar de inhoud van de oplegger werd verwisseld, nog even langs de DAF-garage gegaan en toen laat thuis, terwijl ik zaterdag zeer vroeg op ging om een vijfjarige ADR-toets (voor het vervoer van gevaarlijke stoffen) te doen bij "examintoren" die er zelf weinig van af weten. Dat is voor mij altijd een aardige verzetje en ook deze keer werden er ten minste vijf onregelmatigheden door mij jegens het CCV (een zelfstandig onderafdeling van het CBR voor het beroepsgoederenvervoer voor het afgeven van bepaalde certificaten)opgemerkt waarover ik onverbiddelijk in de pen zal klimmen. Zo was tot twee keer toe mijn naam onjuist op het examenformulier genoteerd terwijl al sinds 1993 een besluit standaardschrijfwijze persoonsgegevens is uitgevaardigd (staatscourant december 1993) door de Minister van Binnenlandse Zaken waarin werd opgenomen dat diacritische tekens moeten worden gebruikt en nu nog steeds blijken er overheidsinstanties te zijn, ditmaal het CCV, die niet aan deze regelgeving voldoen. Vervolgens werden er twee multiplechoice-vragen gesteld waarvan twee van de drie antwoorden goed waren (alleen een antwoord mocht worden gegeven) en een vraag waar geen enkel juist antwoord mogelijk was en tot slot ging in de mondelinge toets de examinator volledig onderuit omdat hij geen kaas had gegeten van scheikunde en maar wat onzin wouwelde over de temperatuur die de tot vloeibaar gemaakte stikstof in een druktank heeft en daarnaast enige vragen stelde die niets met het wegvervoer hadden te maken en waarop ik geen antwoord wilde geven. Het mag u wellicht verbazen dat ik met een acht weg kwam, maar de man kon niet anders. Desondanks is het natuurlijk uitermate kwalijk dat een overheidsinstantie op deze wijze het boekje ver te buiten gaat en het geeft zonneklaar en onomwonden weer dat dergelijke toetsen er zijn tot vreugde en (leed)vermaak en als werkverschaffing dienen voor een stel "betweters" die over de rug van de transportsector een aardige bijverdienste hebben gecreëerd. Maar daarover later wellicht meer.


Ome Willem
---