Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

woensdag 7 oktober 2009

Wolkengevechten en Chateau Cambon.

Toen ik vanmorgen wakker werd, mijn voertuig verliet en in de morgenschemering naar de lucht keek ontwaarde ik een waar wolkengevecht. Al meer is mij opgevallen dat in deze streek, de Langedoc, de lucht en wolken schitterende natuurverschijnselen oplevert. Grote wolkenmassa's schuiven in tegengestelde richting over onderliggende wolken heen, die op hun beurt weer tegen de bergen stuiten. Het waaide stevig en had vandaag regen verwacht maar dat is geheel uitgebleven. Nadat ik het eerste adres had opgehaald ben ik naar nog drie wijnboeren gereden en aldaar de spullen conform de opdracht in de morgen opgehaald. Daarna langs de kust bij Frontignan richting Montpelier gesukkeld en daarna koers gezet naar Estezarges, wederom een wijnboer die een middagpauze hield tot maar liefst 14.00 uur. Daarna langs de schitterende stad Avignon gereden naar een kleine "village", Roaix genaamd waarbij ik langdurig de voet van de Mont Ventoux passeerde, de berg waar mijn zoon dit jaar twee keer met zijn rijwiel naar boven scheurde. Vreemd gevoel om hier dan een goede maand later rond te rijden om flessen wijn voor nederlandse drinkeboeren op te halen. Tot slot reed ik een aardig stuk verder om te eindigen bij zo ongeveer de beste wijnboer van Frankrijk, te weten Marcel la Pierre die samen met Marie la Pierre twee voortreffelijke wijnboerderijen beheren. Marcel in Ville Morgon en Marie in Saint Jean d' Ardieres, beide in de buurt van Belleville sur Saone. En ja hoor, naast mij thans een fles overheerlijke chateau Cambon uit 2008, en die is reeds voor de helft genuttigd. Daarom ga ik nu maar snel slapen voordat ik onzin ga schrijven.

Ome Willem.
---