Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

maandag 12 oktober 2009

Lundi, le 12 10 2008 (A.C.).

Bij mij thuis liggen stapels partijen, allen door mij genoteerd vanaf 1967 tot en met dit jaar. Hoeveel het er zijn weet ik niet, maar ooit heb ik ze gesorteerd op opening. Inderdaad, het zijn de door mij genoteerde schaakpartijen waarvan ik er zeer veel bewaard heb en er is overeenkomst tussen de genoteerde schaakpartijen en de, ook heel veel door mij bewaarde, ritlijsten van trajecten die ik in de loop der jaren heb afgelegd met dien verstande dat die gewoon op datum liggen. Zoals ik al opmerkte liggen de schaaknotaties van de door mij gespeelde wedstrijden gesorteerd op opening en het bijzondere daarvan is dat er zeer zelden partijen zijn die meer dan tien zetten hetzelfde zijn, want meestal wijken de partijen al na vier of vijf zetten af en vaak al eerder. Zo is het ook met de door mij gereden trajecten: zelden zijn de de eerste dag hetzelfde al een eerdere eerste dag en zo ook vandaag. Hoewel ik vanaf Roermond tot hier, Remiremont, even voorbij Epinal, vandaag hetzelfde traject afgelegd heb, maakt het tijdstip waarop en de omweg daarvoor (vanmorgen reed ik via Oldenzaal en Harderberg, bij welk laatste adres ik wat spullen in het voertuig liet zetten) de rit toch weer anders temeer daar het seizoen aardig aan het wisselen is.
Zo zie je maar dat er toch wel enige overeenkomst zit tussen het beroep dat ik uit oefen en de sport die ik be oefen.
Morgen gaan we weer eens de bergen opzoeken.

Ome Willem.
---