Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

donderdag 8 oktober 2009

Jeudi, 8 octobre 2009 (A.C).

Vanmorgen reeds bij het krieken uit de veren gegaan en een eigenlijk te sterke bak koffie gedronken (met twee koekjes) op het kantoor van Marie la Pierre in het bijzijn van Martine, een dame die daar zo ongeveer alles regelt. Marie was in geen velden en op wegen te zien. Daarna geladen en toen kwam ook Marcel la Pierre even langs en ben met hem diverse (wijn)-cuves afgelopen waarin het sap van de net geperste druiven in zat en hebben er een paar geproefd. Dan herken je een suikergehalte en dan kun je ongeveer inschatten hoe goed of hoe slecht de wijn in natuurlijke omstandigheden wordt. Ook nog even met Marcel naar zijn wijnkelder afgedaald in de Morgon en daar trof ik zowaar nog even Marie van chateau Cambon, u weet wel, het chateau waar ik de afgelopen nacht doorbracht. Daarna nog een adres opgehaald en mij vervolgens vervoegd bij Phillip Pacalet in het centrum van Beaune om daar een aantal overheerlijke Bourgondische wijn op te halen. Daarna over Montbard, Chatillion sur Seine en Bar sur Aube naar Couvin in België gekoerst om vanavond even voorbij Brussel Bruxelles halt te houden. Vanmorgen trouwens veel regen gehad wat resulteert in weer schone vensters wat weer scherpere foto,s zal geven. Tussen Chatillon en Rocroi drie symphonien van Beethoven beluisterd, de eerste, tweede en de zesde, de Pastorale, want deze muziekstukken passen uitermate goed in een met herfstkleuren overgoten frans landschap waar ik door reed, heuvelachtig en bruingoen. Op de heenweg was nauwelijks iets van herfstkleuren te zien, niet in de Ardennen en ook zuidelijker niet, maar vanaf vandaag gaat het ineens hart: de druivenvelden kleurden bruin, bomen verloren al wat blad en hier, in Zellik bij Brussel ligt de parkeerplaats vol met afgevallen bladeren. De herfst is begonnen. Mijn rust ook.

Ome Willem.
---