Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

dinsdag 13 oktober 2009

Dogliani

Dogliani, geboorteplaats van Einaudi, ooit president van Italië, dat het stadje waar ik waarlijk in het centrum op een plein overnacht. Vanmorgen dus een adresje gelost en, om in schaaktermen te blijven, is vandaag de opening overgegaan in het begin van het middenspel. Ik reed over Lure en Pontalier bij Vallorbe Zwitserland in, oversteeg de Alpen van Martigny naar Aosta in Italië waarna ik bij Vercelli een rustige weg naar Asti nam om daarna via Alba de Ligurische alpen in te rijden waarbij ik in het donker op een kronkelweg kwam en door met druiven betuinde heuvels reed via Monrtferrato naar hier, dogliano. Ga nu maar eens lekker eten. Dat kun je hier namelijk bovenwel. Ah... daar komt de spaghetti aili olio reeds aan. Nou, tot morgen maar.

Ome Willem.

---