Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

woensdag 2 september 2009

Woensdag.

Dat was me vandaag een prachtige dag toen ik vanmorgen opstond en zo ongeveer de laatste pakjes die nog in de laadruimte resteerden afgaf in Fogars de La Selva en ik nog een aller laatst adresje overhield voor wat later bleek een vuurwerkfabriek in Frankrijk te zijn in de buurt van Pamiers. Deswege begon ik vanmorgen aan een prachtige bergrit en zowel mijn Dafje als ik zijn dan helemaal in ons element. We reden eerst over een pasje van 700 meter naar Vic (spreek uit Bic, heeft overigens NIETS met die balpennen te maken) alwaar ik rechts af sloeg richting Ripoll en Ribes bij welke laatste dorpje een prachtige ronddraaiende klimweg begint en die dan na 42 kilometer op houdt. Ik had ook kunnen kiezen om over Berga te gaan, maar dat is wel even 80 kilometer om, dus doe ik dat maar niet. Nadat ik nog even wat kleinigheden kocht in Puigerda stak ik de grens over naar Frankrijk, reed en passant door Ur niet der Chaldeeen naar de Col de Puymorens. Daar is overigens ook een tunnel maar dat vind ik maar niks dus lekker bovenlangs en daarna vlak langs Andorra waarna de uitrit uit de Pyreneeën begon via Ax en Foix om tot slot bij de hiervorengenoemde vuurwerkfabriek uit te komen en waar ze bovendien dat vaatje niet eens wilden hebben maar het is toch allemaal goedgekomen mede omdat ik ze kon overtuigen dat ze dat spul echt nodig hadden. Nou ja, en daarna heb ik nog wat wijn opgehaald even boven Carcasonne en daarna verder gegaan, Beziers voorbij gesjeesd en nu sta ik, even voor montpellier, een wettelijke tijd stil.
Morgen gaan we weer verder.

Ome Willem.
---