Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

donderdag 13 augustus 2009

Drie bergen dag

Poeh poeh, ik lig hier helemaal voor pampus in mijn slaapvertrek terwijl we ons weer in het land van flamingo en tortilla bevinden aan de voeten van twee monsterlijke collen. Vandaag begonnen aan de Aspin waar we zowaar een klimmer met een beenprothese inhaalden en daarna de Col de Peuresoudres (schrijf ik dat wel goed?) opklauterden. Denk nu niet dat die eenvoudige eerste categorienbergjes peuleschilletjes zijn want Jair heeft best wel moeten afzien, mede door de hitte. Ik ben er zelfs moe van zo pittig was het. Tot slot vroeg ik of hij zin had in een tortilla en toen hij deze vraag met ja beantwoorde deelde ik hem mede dat hij dan wel even de col de pourtillon over moest en dat gezegd hebbende, nam hij zijn fiets en stoomde de tien kilometer lange helling op mer een stijging van ca veertien procent en was 46 minuten later boven wat dan betekend een snelheid van 14 km per uur. Je moet wel erg gek zijn op tortilla's en bovendien ook honger hebben om zoiets te doen.
Morgen, met de buik vol spaans bier en tortilla's gaat hij een volgende moordende, nu spaanse, berg op van ruim 2000 mtr,en daarna 70 km, op weg naar Andorra.

Ome Willem.
---