Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

woensdag 29 juli 2009

Na vandaag slechts twee dagen


Jawel, slechts twee dagen ben ik verwijderd van mijn jaarlijkse vakantie en dat terwijl het vandaag wel vakantie leek. Nadat ik hedenmorgen mijn lading in Jettingen, in Frankrijk even buiten Mullhouse, kwijt was, reed ik al gauw het land van hobelkaese en emmenthaler binnen om koers te zetten naar Dommodossola wat weer in het land van Michelangelo Buenarotti en Guiseppe Rossini ligt en scheurde om daar te komen over twee passen van dik 2000 meter, de Grimselpass als eerste waar thans op de web-log enige foto's zijn geplaatst, een schitterende berg waar bijna geen vrachtwagen durft te komen eenvoudigweg omdat niemand weet dat je er gewoon overheen kunt en mag, dat wil zeggen, een paar maanden per jaar, want ze is snel dicht, reeds vaak met de eerste sneeuw tot ongeveer de maand mei. Daarna het dal richting Brig uitgereden en vervolgens de Simplonpas over en daarna, na de douane gepasseerd te hebben, links af weer de bergen in om een en tachtig keer negen en twintig palletten (en in elk pak zitten 48 flesjes) met een alcoholvrij bittertje geladen en toen het me ook nog lukte buiten alle regels om een transitdocument voor Zwitserland te bemachtigen ben ik maar weer de bult op gereden.

Immers, hier slaap je lekker koel en het uitzicht is adembenemend, vooral als ik straks bij het krieken weer wakker wordt. Begrijpt u het nu, waarom deze dag al een beetje (betaalde!) vakantie was?

Ome Willem.
---