Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

zaterdag 13 februari 2010

Vrijdag-zaterdag.

Een late bijwerking van de avonturen, maar ja, als je laat in de avond thuiskomt en het één en ander bijkletst, schiet het er bij de avonduren wel eens bij in. Vrijdagmorgen om half acht taaide ik af vanaf de routier die ik de dag daarvoor een beetje beschreef en door een aanzienlijke sneeuwlaag vervolgde ik mijn weg, pakte, omdat de fransen niets aan de weg deden in vorm van sneeuwruimen (zout ook hier op??) en de personenauto's gevaarlijk langzaam reden terwijl ik met mijn vrachtvoertuig juist door de sneeuw een goede gang er in moet houden (weinigen die dat begrijpen), bij Nitry even de snelweg gepakt en ging er bij de volgende meteen weer af om vanaf het oosten Chablis te bereiken. De eerste ophaler zat in Courgis en voordat ik de smalle besneeuwde weg op ging, belde ik hem of het allemaal wel mogelijk was. De meneer vertelde mij toen dat het moeilijk was maar daarnaast kreeg ik te horen mij niet te zullen laden omdat hij het te koud vond. Na deze verheugende mededeling de stad Chablis zelf in gereden en midden in het smalle centrum de andere ophaler afgehaald die het kennelijk niet te koud vond. Daarna over Ligny, Saint Florentin en Troyes naar Arcis sur Aube gegaan, daar noorwestwaarts over smalle maar schone wegen over het dorpje Salon naar Fere Champenoise, dat aan de weg Sommesous-Vitry ligt, gereden en vandaar over Verthus richting Reims gegaan en toen ik de Marne overstak rechtsaf over Tour sur Marne naar Bouzy gereisd en aldaar in dat dorpje de laatste afhaler van de week tot mij genomen. Daarna volgde nog Reims, Rethel en daar afslaan naar Novion Porcion of zoiets en na Rocroi bij Brully het Koninkrijk de Belgen ingegaan niet zonder daar bij het oude grenscafetje eerst een lekkere tosti te hebben verorberd. Nou ja, de rest kent u wel: Charleroi, Brussel en zo op na huis. Ook deze Franse partij is weer uit. Tot later.

Aldus schreef ome Willem.
---