Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

vrijdag 7 mei 2010

Het symposium.

Deze week heeft u niet veel van en over mij gelezen en de oorzaak was dat de laatste twee, drie dagen in beslag werden genomen om mij voor te bereiden op een symposium dat vandaag werd gehouden en door de vice-voorzitter van de transportraad van het Europese Parlement, de heer P. Van Dalen, een CU-er vanonder de rotterdamse rook vandaan, was uitgeschreven alwaar onder meer ik namens de belangenorganisatie United Truckers, samen met de IVW (Inspectie Verkeer en Waterstaat) TLN (Transport en Logistiek Nederland), CNV (Christelijke Nederlandse Vakvereniging), en KNV (Koninklijk Nederlands Vervoer) ook een bijdrage mocht leveren en het onderwerp was de huidige rij-en rusttijdenregeling en hoe die te verbeteren, want daar is nogal wat mis mee omdat ze in sommige opzichten onwerkbaar voor de beroepsgroep is. Nadat ik met een friese mede-vertegenwoordiger van de United Truckers, ene Quinten, met de trein vanuit Maarn na Utrecht reisde en via Hoog-Catharijne door de oude stad liepen kwamen wij reeds rond de klok van negenen op het vermaarde Domplein, waar natuurlijk de Dom-toren staat, aan, en voor de aardigheid vermeld ik hier dat het woord DOM één van de oudste "afkortingwoorden" is die de nederlandse taal kent en Dominus Omnius Magnificus betekend hetgeen, overgezet uit het latijn in onze taal zijnde "aan de allerhoogste God" betekend.
Op nummer vier, in het gebouw van de Utrechtse Kunsten, om precies te zijn, in de Tumultzaal, werd het symposium gehouden. Als derde spreker was ikzelf aan de beurt en had, net als de anderen, vijftien minuten om het "verhaal" uiteen te zetten en ik kan u meedelen dat er geen overschrijding van de spreektijd door mij en drie van de vier anderen heeft plaatsgevonden, maar wel, oh welk een ironie, door juist die instantie die daar toch op zou moeten letten, te weten, het IVW met een overschrijding van wel vier minuten wat in Frankrijk met 135 euro zou kunnen worden beboet. Niettegenstaande dat werd er vandaag constructief met elkander de zaken besproken en ook de heer Van Dalen was zeer content met het door hem uitgevaardigde en ook goed verzorgde symposium want aan lekkere broodjes ontbrak het niet tijdens de lunch en wat daarnaast ook heel correct was dat een medewerker van de Europarlementariër uit eigen beweging kwam vragen hoeveel onze reiskosten waren om deze alsdan te vergoeden. Om kort te gaan: er werd vandaag heel wat in nuttige zin besproken en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat alle anderen er net zo over dachten. Zo namen wij net in de middag afscheid van elkaar en door een kil en regenachtig Utrecht liep ik met mijn friese metgezel terug naar de trein. Een dag vol ontmoetingen, met Ben van chauffeurstoekomst, Tobi van de Ree Dolaard, kopstukken van vooral IVW, een welsprekende CNV-er en Ingrid, Ingrid Stomp van TLN die ik nog kon van een vorige ontmoeting bij BZ (Ministerie van Buitenlandse Zaken). En nu maar hopen dat er voor de chauffeur met de pet eindelijk eens wat licht aan het einde van de tunnel daagt, want daar doe ik, doen wij het voor.

Aldus schreef ome Willem.
---