Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

donderdag 5 november 2009

Donderdag

Het was best koud vannacht, maar met het kacheltje aan heb ik best kunnen slapen. Vanmorgen vroeg uit Pontalier vertrokken en zoals enkele weken geleden naar huis gereden. Toch is het steeds weer anders omdat het weer de omgeving veranderd, steeds weer opnieuw. Onderweg in Frankrijk en Luxemburg halt gehouden en wat lekkernijen voor de keuken thuis meegenomen. Ja, ik geniet er nog steeds van terwijl ik vandaag Cosi fan Tutte heb getracht te analiseren, want deze muziekstukken hebben volgens mij allemaal een dubbele danwel driedubbele bodem. Volgens mij ligt bij Cosi fan tutte de sleutel in de uitspraak van die geheimzinnige dokter, die overigens gewoon een verklede Despinetta is, namelijk de woorden: il libery de sieta del morte (bevrijd zijn ze uit het rijk van de dood). Een dergelijke wending kom je ook tegen bij die Zauberfloete en Don Giovanni. Maar daarover wellicht een andere keer weer. Ik ga nu te bed, want het is reeds laat.

Ome Willem.

---